Geoblog.pl    pamar    Podróże    Historia o tym, jak przemierzaliśmy Tajlandię    6 - godzinny spacer po dżungli

6 - godzinny spacer po dżungli

Tajlandia, Khao Yai

Drugiego dnia zrobiliśmy jeden z najtrudniejszych szlaków w Khao Yai. 6 – godzinny spacer w wilgotnym, tropikalnym klimacie, z czego część polegała na wdrapywaniu się pod górkę. Dżungla nie była dziś do nas przyjaźnie nastawiona, nie odzywała się do nas i nie pokazywała swoich skarbów, nie zobaczyliśmy zbyt wielu zwierząt.

Beer upolował dla nas niegroźnego czarnego skorpiona i pouczył, aby wszędzie w Tajlandii zamykać plecaki i sprawdzać buty przed założeniem, ponieważ małe brązowe skorpiony są jadowite. Ich ukąszenie wymaga pobytu w szpitalu.
Tego dnia widzieliśmy dwa węże. Pierwszy to pomarańczowa odmiana naszego znajomego z pierwszego dnia, a drugi, brązowy jest o tyle ciekawy, że w przypadku dotknięcia śmierdzi i robi się obślizgły. Spacer zakończyliśmy pośród wysokich traw otaczających wieżę widokową Nong Pha Chi.

Pyszny obiad zjedliśmy w towarzystwie jeleni sambar. A po obiedzie Beer jakimś sobie tylko znanym sposobem wypatrzył dzioborożce. Podsunął nam również pomysł, aby przystawić mały cyfrowy aparat do lunety, dzięki czemu mamy zdjęcia ptaków z bliska. Gołym okiem nie sposób było je odróżnić. Siedziały bardzo wysoko, zlewając się z liśćmi.
Do wieczora poszukiwaliśmy słoni, które niestety nie chciały wejść na drogę tuż przed naszym samochodem… bo tak właśnie szuka się tutaj słoni… może akurat wejdą na drogę.

I tak kolejny fascynujący dzień dobiegł końca, a noc okazała się okropna. Hałasowały nie tylko gekony, ale jeszcze inne nieznane nam stworzenia, które sądząc po dźwiękach bardzo szybko przemieszczały się po pokoju, a wyobraźnia w nocy pracuje na pełnych obrotach. Następnego dnia Beer mnie uspokoił, ze grzechotniki nie wydają dźwięków ot tak... więc to jednak nie był grzechotnik, ale spałam może 2 – 3 godz.
SMS z Tajlandii 6

BPE
BPE - 2015-12-23 08:39
oj tak .....w dżungli ciężko zasnąć ........ u nas hałasowały małpiszony o świcie, a do późnej nocy takie wielkie brązowe żaby .......

zula - 2015-12-23 14:15
:-) z tego wszystkiego najbardziej podoba mi się posiłek na tarasie- danie wygląda wyśmienicie!
... czy bezpiecznie jest w dżungli mając na sobie krótkie rękawki?

Pamar - 2015-12-23 16:40
Dopóki nie dotyka się podejrzanych zwierząt i roślin jest bezpiecznie :)
Chronić trzeba nogi, bo rzeczywiście są pijawki, mieliśmy je na naszych skarpetach.
Ale przez 3 dni nic nie ugryzło, chociaż w ciągu dnia raczej nie używaliśmy środka na komary.

mamaMa - 2015-12-23 22:35
Cudne te zwierzaki i weze:-)
A Wy - szczescie na twarzach, jak malowane (pomimo trudnych nocy;))

pamar - 2015-12-23 22:37
Oj tak, zwłaszcza mi (Martynie) dobrze jest w dżungli, puszczy i tym podobnym :)
Paweł woli miejskie dżungle, ale tutaj też dobrze się bawił :)

Eugene
Eugene - 2016-01-05 13:24
Pięknie się ogląda takie obrazki gdy za oknem mróz. Pozdrawiam Noworocznie - Eugene.

BoRa
BoRa - 2016-01-12 19:26
Tylko pozazdrościć :-)

zula - 2016-02-06 16:16
:-) Martyno mam cichą nadzieję na kolejny opis z Waszej wyprawy...proszę...

mirka66 - 2016-02-06 19:59
Uwielbiam nature i napewno tez by mi sie podobalo.

pamar - 2016-02-14 20:03
Już niebawem ruszymy "z kopyta" :)

zula - 2016-02-16 18:31
To mi sprawiłaś radość!
Czekam z wielką niecierpliwością ...ale podziel i nie "wszystko jednym kopytem"
pozdrawiam Was

tealover
tealover - 2016-02-18 15:54
Kurczę, nie słyszałam o tej opcji zwiedzania dżungli z przewodnikiem. Nikt też nie ostrzegał mnie przed skorpionami, mimo ze w Khao Yai z pracy nocowałam z 6 razy. Może to i lepiej :P