Geoblog.pl    pamar    Podróże    Turcja    Podsumowanie

Podsumowanie

Polska, Warszawa

Zdecydowanie ta podróż nasyciła moją potrzebę przyrodniczego zachwytu i obłąkańczo zwiedzania.

Pora na podsumowanie i naszą zabawę, czyli top 3 wycieczki w różnych kategoriach.

Najlepsze jedzenie:
Małgosia - musaka, baklava
Marek - sery, budyń, kurczak w sosie z warzywami
Paweł: wołowina z sosem ogórkowym, zupa pomidorowa w drodze do Pamukkale, kebab w Antalyi
Martyna: lahmacun, danie podane na długiej desce - placek z sosem, lody na kozim mleku

Najładniejsze widoki:
Małgosia - Zatoka Bosfor, Pamukkale, Góry Taurus
Marek - Kapadocja, Taurus, Bosfor
Paweł: Widok na Teatr w Hierapolis z Pamukkale w tle, Kapadocja, Błękitny Meczet
Martyna: Wiosna na łąkach w Hierapolis, Europejska strona Stambułu ze statku na Bosforze, Stambuł nocą z mostu Galata, Kapadocja

Najładniejsze budynki:
Małgosia: Teatr w Hierapolis, Błękitny Meczet, zakon derwiszy w Konyi
Marek: Most Galata, Wielki Meczet w Ankarze, Teatr w Hierapolis
Paweł: Błękitny Meczet i Cysterny w Stambule, Mauzoleum Ataturka
Martyna: Goerme, Cysterny, Błękitny Meczet w Stambule, Wielki Meczet w Ankarze

Top Momentyi:
Małgosia: wieczór turecki, rejs statkiem, hotel w Kapadocji
Marek: jedzenie w hotelach, Kapadocja
Paweł: widok z twierdzy Uchisar
Martyna: balon, Pamukkale, cysterny, herbatka na poczekalni dworca Sirkeci

Na sam koniec chciałabym z całego serca podziękować Mamie Pawła. Bez niej ta wycieczka się nie odbyła. To było jej ogromne marzenie, w które zabrała nas ze sobą. Mówiłam to dziesiątki razy podczas naszej podróży i powiem jeszcze raz: