Geoblog.pl    pamar    Podróże    Kopenhaga na weekend    Podsumowanie i zaproszenie do relacji video
2022

Podsumowanie i zaproszenie do relacji video

Polska, Warszawa

Kopenhaga to piękne, spokojne, nowoczesne miasto z duszą. Duńczycy od lat są w czołówce najszczęśliwszych narodowości świata. I to widać. Nie chodzi tutaj o hałaśliwą radość czy nadmierna ekscytację, ale o wyczuwalny w powietrzu błogi spokój i zadowolenie..

Jest tylko jedno słowo opisujące ten stan: Hygge. Słowo to obejmuje poczucie zadowolenia i przytulności, osiągnięte za pomocą najprostszych rzecz. To koncepcja na życie.

Co jest hygge? Świece, kominek, ciepłe koce, długie spacery, słodycze domowej roboty, gorące napoje, dobre jedzenie, ulubiony dres, ukochany fotel do czytania książki, kanapka na świeżym powietrzu, spotkania z przyjaciółmi, przyjemna muzyka... Jednym słowem wszystko, co kojarzy Ci się ze słowami: “szczęście”, “spokój” i “wygoda”. Hygge to także przyjazne, wyrozumiałe traktowanie samego siebie i swoich słabości. Brak pośpiechu, prostota i cieszenie się małymi przyjemnościami - oto cała istota i sekret duńskiego dobrego samopoczucia.

Na prawde to widać. Tęsknię za spokojną atmosferą tego miasta. Kopenhaga to stolica inna niż wszystkie i pachnie cynamonem.

Już od kilku podróży, podczas czekania na samolot na lotnisku gramy w grę. Nasze Top3.

Czasem się pokrywają, a czasem są zupełnie inne, Tutaj podzielę się naszym zestawieniem, które chociaż nazywa się Top 3, może mieć 6 punktów

Top 3 potraw:
- cynamonka
- słodki śledź z kaparami
- tatar z wołowiny

Top 3 widoków:
- Nyhavn
- Widok z Okrągłej Wieży
- Cytadela (P.)
- Mała Syrenka (M.)

Top 3 Budynków:
- Zamek Rosenborg
- Zamek Christianborg (P.)
- Kościół Zbawiciela (P.)
- Wiatrak na Cytadeli (M.)
- Giełda (M.)

I na pożegnanie z Kopenhagą, zapraszam do relacji w formie video na naszym kanale You Tube: Pamar Travel.

Mój angielski pozostawia wiele do życzenia, ale na filmie mówię dokładnie to, co napisałam tutaj na geoblogu, także Drogi Czytelniku, nic Ci nie umknie!

Życzę miłego oglądania, a ja już zabieram się za relację z podróży na Cypr, jednocześnie przygotowując się do wyprawy do Macedonii!