Geoblog.pl    pamar    Podróże    Nasza droga prowadzi do Rzymu - 2014 i 2015    Przygotowania rozpoczęte

Przygotowania rozpoczęte

Polska, Warszawa

W Rzymie ścieżkę światła wskazano…
Wzniosła wędówka się uda”
- Dan Brown

Długo nie wiedzieliśmy, gdzie i czy w ogóle wyjedziemy na urlop. Aż stało się tak, że podczas gdy ja czytałam „Anioły i Demony” Ryanair wrzucił tanie bilety do Rzymu. Wieczne miasto zawsze gdzieś tliło się w naszych marzeniach, więc chwila narady i nareszcie je zobaczymy!

Spędzimy tam 6 jesiennych dni i mamy spore obawy czy uda nam się poznać choć odrobinę tego co ma do zaoferowania Rzym. Bo Rzym to niezwykła starożytność, wspaniały renesans, to niezmierzona ilość fontann, rzeźb, Kościołów kryjących w sobie dzieła sztuki, to również tajemniczy i piękny Watykan. Oprócz tego wszystkiego co zobaczyć trzeba, są jeszcze inne perełki. Chcemy podążyć Ścieżką Oświecenia Iluminatów z Aniołów i Demonów, chcemy zobaczyć pobliskie Monte Cassino, pospacerować wąskimi uliczkami, objadać się pizzą, makaronem i włoskimi lodami, odnaleźć „dziurkę od klucza”. A jeszcze tak troszkę marzy mi się jakiś dancing w rytm muzyki Al Bano i Rominy Power czy Toto Cutugno… Ach…

Największym naszym problemem jest czas tuż po wylądowaniu. Otóż, będziemy w Rzymie w tuż po północy. Jeszcze nie wiemy co z sobą zrobimy do rana… Ale mamy 2 miesiące, żeby dobrze to zaplanować.

Bazylika w Watykanie została zbudowana nad grobem św. Piotra. 2 piętra pod Bazyliką znajduje się ów grób. Znalazłam informację, że te niezwykle cenne historycznie miejsce jest udostępniane turystom. Dostęp do Nekropolii, ze względu na szczególne położenie i wartość historyczno - archeologiczną, jest możliwe jedynie po wydaniu zgody z Ufficio Scavi. W Nekropoliach utrzymuje się swoisty mikroklimat sprzyjający utrzymaniu oryginalnego grobu, dlatego dziennie może wejść jedynie 250 osób. Dziś wysłałam maila na adres: scavi@fsp.va z prośbą o rezerwację. Już po 20 minutach otrzymałam zgodę i informacje dotyczące płatności. Z wrażenie trzęsły mi się ręce. Będziemy przy grobie św. Piotra! 2 piętra pod posadzką Bazyliki! Cofniemy się w czasie o jakieś 2000 lat, staniemy nad grobem, nad którym stawali pierwsi chrześcijanie! A żeby tego było mało. Grupa nie może liczyć więcej niż 12 osób i przewodnik będzie mówił po polsku! Niestety wnoszenie aparatu jest zabronione, więc podaję stronę, gdzie znajdują się informacje jak złożyć wniosek i gdzie można odbyć wirtualny spacer po Nekropoliach Watykańskich.
Nekropolie Watykańskie

A teraz kilka szczegółów, ile dotychczas kosztuje nas wyjazd dla 2 osób:
Bilety do Rzymu w obie strony + 1 duży bagaż (przecież pamiątki trzeba przywieźć!) – 588 zł
6 noclegów w Hotelu Vatican Rome, pokój z łazienką, śniadaniem, około 1 km od murów Watykanu – ok.1600 zł.
Bilety do Nekrpolii Watykańskich 112 zł.

Jeszcze tylko 2 miesiące! :)

zula - 2014-08-23 06:43
Organizacyjnie zaczęłaś wspaniale!
Myślę ,że mało osób może napisać ,że było w Nekropolii Watykańskiej-osobiście słyszę po raz pierwszy o takej możliwości zwiedzania!
Gratuluję wyjazdu ,który za chwilę nastąpi:)

Eugene
Eugene - 2014-08-23 08:22
Chociaż Rzym i Watykan zwiedzałem kilkakrotnie, to pojechał bym tam jeszcze raz - jest tam wspaniale.
Polecam jeszcze Castel Gandolfo, jest to kawałeczek od Rzymy a miejscowość znajduje się na krawędzi dawnego wulkanu a w kraterze lśni piękne jezioro. Można tam dojechać pociągiem z dworca Roma Termini 40 minut jazdy.
Życzę dużo miłych wrażeń.

zula - 2014-08-23 09:49
Martyno poczytaj tu:

mamaMa - 2014-09-27 13:40
Gdybym ja mogla byc jeszcze raz pierwszy raz w Rzymie to zaczelabym od Via Appia Antica...
(http://mamama.geoblog.pl/wpis/117427/krolowa-drog)
Moze wiec polnoc najlepiej do tego pasuje...
Zajrzalam do nekropolii, oj tez by mi sie trzesly rece. Powodzenia w pieknym Wiecznym Miescie:-)

mirka66 - 2014-10-17 11:05
Czekam wiec na zdjecia z Wiecznego Miasta.

pamar - 2014-10-17 14:32
Czytałam Mirko u Ciebie, że nie wspominasz najlepiej Rzymu. Mam nadzieję, że kiedyś ruszycie aby poprawić te wspomnienia. My już w poniedziałek jedziemy tworzyć własne :)
Pozdrawiam :)

BoRa
BoRa - 2014-10-30 22:15
Ja spóźniłam się na przygotowania, za to teraz przeczytam wszystko za jednym razem:-). Informacja o grobie - bezcenna, mozę kiedyś skorzystam a teraz zabieram się do czytania.