Geoblog.pl    pamar    Podróże    Lista 40 przeżyć do 40-tki    Moja lista
2016

Moja lista

Polska, Warszawa

Ta relacja będzie z tych bardziej osobistych. Chwilowo nasza strona internetowa jest w zawieszeniu, a bardzo potrzebuję miejsca, aby móc relacjonować to moje przedsięwzięcie.

Część z czytelników pewnie pamięta, jak przed swoimi 30 urodzinami stworzyłam listę 40 rzeczy, które chcę zrobić do 40-tki. Zrobiłam taką listę, aby trochę osłodzić pożegnanie z „2” z przodu i aby patrzeć w nadchodzące lata jak na przygodę pełną nowych doświadczeń. Wówczas byłam na etapie uczenia się takiego podejścia do życia. Dziś widzę, że to był taki mój mały krok w stronę zmiany myślenia.

Ta lista nie jest moją jedyną listą. Mam jeszcze listę 100 marzeń, mam moją Wielką Piątkę, czyli najważniejsze życiowe marzenia oraz mam listę wszystkich państw świata. Zawsz powtarzam, że mam jedno podróżnicze marzenie: Zwiedzić wszystkie państwa świata.
Lista 40 do 40tki to nie lista marzeń, tylko lista rzeczy do zrobienia. Chodzi mi o to, aby doświadczyć pewnych spraw, których jeszcze nigdy nie robiłam lub zrobiłam wieki temu, będąc dzieckiem. Część z punktów jest bardzo przyjemna i nie mogę się ich doczekać, część jest trudna w realizacji i jeszcze nie wiem czy osiągalna, np. postawić stopę na każdym kontynencie. Nigdy nie spałam pod namiotem i nigdy nie złapałam stopa. Część punktów jest rozwojowa, a część cieszy oczy i nos. A część punktów nawet mi się nie podoba, np. iść na mecz czy upić się, ale jestem ciekawa jak to jest. Z resztą ten ostatni punkt jest pod dużym znakiem zapytania. Jak coś wymyślę, to go podmienię, na coś ciekawszego.

1. ***** - ujawnię gdy się spełni :)
2. ***** - ujawnię gdy się spełni :)
3. Odwiedzić 40 krajów - jest 30
37. Jechać koleją transsyberyjską lub OrientExpressem
38. Objechać Włochy samochodem
39. Zdrapać całą mapę-zdrapkę Polski
40. Upić się lub pokonać Camino z Polski do Santiago pieszo lub rowerem. - tak samo trudne w realizacji ;D :P

tasiemiecc
tasiemiecc - 2020-05-26 14:41
Zacznij od pozycji "40" - to dość łatwe :)

stock
stock - 2020-05-26 16:43
Sympatyczna lista i do zrobienia, jedynie Antarktyda trochę trudniejsza, bo kosztowna.

Na prelekcję zaproś Geoblogowiczów :)

A ja mam tylko jeden cel na 40-tkę - zwiedzić 100 państw, ale widzę, że może być trudno, bo czasu zostało sporo mniej, niż Tobie :)

zula - 2020-05-26 17:26
Przesyłam urodzinowe życzenia zdrowia i szczęścia!
Tort magiczny ...
I spełniaj wszystkie punkty...no może poza jednym...,,40,,

pamar - 2020-05-27 07:23
Stock, jeszcze 28, uff, to sporo, ale walcz do końca. Myślę, że jak będzie 98 to też nie będziesz narzekać :)

Tasiemcu, w moim przypadku to jest dość trudne, ponieważ zdaje się, że mam dość dziwną przypadłość alergii na alkohol i łyk wina powoduje zawrotu głowy, a dwa łyki bezwład kończyn :P:P:P Także jest to dość trudne. Nic przyjemnego.

Dziękuję Zulu za życzenia :) już w tym tygodniu pyknie kolejny roczek :)

louis
louis - 2020-05-27 07:49
Bardzo ambitna lista. Ale biorąc pod uwagę Twoją aktywność i ogromną życiową energię, na pewno podołasz jej realizacji.
ad 4, 5 i 6 - do dzieła, łatwe. Można nawet w bloku.
ad 7 - he he, virus minie i... też do dzieła!
ad 11 - prawdę mówiąc w Hawanie o salsę ciężko, prawie wszyscy tańczą tam tylko rumbę. I to wprost na ulicach.
ad 19 i 33 - w latach 60 i 70-tych dla młodzieży to było normą. Szkoda, że to minęło.
Piszesz, że w tym tygodniu stuka Ci kolejny roczek, jesteś Bliźniakiem?
Gorące pozdrowienia

pamar - 2020-05-27 12:35
Rumba też jest świetna! Zatem mała modyfikacja :)
Z namiotem jest ten problem, że w niespodziewanych momentach odzywa mi się klaustrofobia. Dlatego ten punkt jest tak dla mnie ważny, aby przezwyciężyć lęk :)

zula - 2020-05-28 09:59
Widzę, że ,,40,, powiększyła się o nowe ambitne plany i cele...
Pieszo- cała trasa to minimum 3 miesiące .
Rowerem powinno być krócej.
Wyzwanie WIELKIE .
Powodzenia :)

Zasoby: 404 wpisy404 1632 komentarze1632 2569 zdjęć2569 62 pliki multimedialne62