Geoblog.pl    pamar    Podróże    Nad pięknym, modrym Dunajem... czyli Dzikiem do Budapesztu!    Romantyczna historia na skrzydle Zamku Królewskiego

Romantyczna historia na skrzydle Zamku Królewskiego

Węgry
Węgry, Budapest

Zeszliśmy drugą stroną wzgórza, kierując się w stronę Zamku Królewskiego. Niby blisko, a jednak dostać się tam wcale nie było łatwo. Bardzo długo krążyliśmy przy wzgórzu szukając dróżki na szczyt. Zamek z daleka to okazała budowla, składająca się z kilku ciężkich brył. Jednak przy bliższym poznaniu zyskuje na delikatności. Piękne, delikatne zdobienia, fontanny, alejki z powoli przekwitającymi różami, ogromny tulur i ciekawe dziedzińce - to wszystko można oglądać do późna. Mnie najbardziej urzekła Studnia króla Macieja. Fontanna przedstawia historię pięknej, biednej dziewczyny Ilonki, która zakochała w spotkanym w lesie myśliwym. Ponoć był to sam król Maciej, który złamał jej serce. Król Maciej znajduje się w centrum, wokół niego towarzysze polowania, a Ilonka patrzy z boku, przytulając sarenkę, symbol jej niewinności.

W tym miejscu zaskoczył nas Paweł robiąc zdjęcie z długim czasem naświetlania, odpalając latarkę, wchodząc w kadr i rysując nią w powietrzu jakieś dziwne kształty. Efekt zaskoczył wszystkich, naprawdę fajnie to wyszło.

Po sesji zdjęciowej nasza grupa się rozdzieliła, część wróciła do domu, bo była zmęczona albo po prostu chciała rano wstać, a panowie maratończycy postanowili sprawdzić jak wygląda nocne życie Budapesztu. Z tego co wiem, z nocnego życia to tylko Baszta Rybacka i Parlament ich zachwyciły, bo miasto poszło spać razem z nami…:)

BPE
BPE - 2015-10-15 21:09
pięknie to wygląda nocą :-)

zula - 2015-10-16 10:27
Brawo za nocne zdjęcia!

vlak
vlak - 2015-10-16 19:06
Spotkałem się z nieco inną wersją tej legendy, która nie stawia króla Macieja Korwina w roli łamacza serc. Ponoć król kochał Ilonkę równie mocno, co ona jego, i dlatego przyjeżdżał na polowania częściej, niż byłoby bezpiecznie w celu zachowania tajemnicy. Nie mógł niestety poślubić dziewczyny, ale ponoć została w jego sercu do końca życia.

A cała relacja bardzo ciekawa - miło wrócić znów do Budapesztu, nie ruszając się sprzed komputera. Czekam z niecierpliwością aż opuścicie Budę na rzecz Pesztu.

Pamar - 2015-10-16 21:28
Ta Twoja wersja znacznie ładniejsza, podoba mi się :)

mirka 66
mirka 66 - 2015-10-17 19:24
Budapeszt jest piękny noca.Zdjecia rewelacja.

Eugene
Eugene - 2015-10-18 12:45
Obie wersje legendy o Ilonce i królu, ciekawe, a zdjęcia jeszcze ciekawsze.

BoRa
BoRa - 2015-10-20 22:01
Brawo dla Pawła! Zdjęcie z napisem 2015 bardzo interesujące!

Zasoby: 398 wpisów398 1611 komentarzy1611 2535 zdjęć2535 62 pliki multimedialne62